Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie www.menes-adwokaci.pl
I. Postanowienia wstępne
1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Serwisu, działającego pod adresem: www.menes-adwokaci.pl (zwanego dalej: Serwisem).
2. Właścicielem Serwisu jest Malwina Menes, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Malwina Menes, Menes Adwokaci, ul. Mączna 1/2, 60-861 Poznań, NIP: 665-292-30-18, REGON: 362380545, adres e-mail: kancelaria@menes-adwokaci.pl (zwana dalej: Kancelarią).
II. Zasady ogólne ochrony danych osobowych
1. Serwis
umożliwia osobom odwiedzającym (zwanymi dalej: Użytkownikami),skontaktowanie
się z Kancelarią za pośrednictwem formularza kontaktowego (zwanego dalej: Formularzem).
2. Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Użytkowników za
pośrednictwem Formularza jest Kancelaria.
3. Do dnia 25 maja 2018 roku, dane osobowe Użytkowników są przetwarzane przez
Kancelarię zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych (zwaną dalej: UODO), a po dniu 25 maja 2018 roku, tj.
z chwilą wejścia w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej: RODO) – zgodnie z RODO. Wszelkie postanowienia niniejszej
Polityki Prywatności odnoszące się do RODO znajdują zastosowanie po dniu 25
maja 2018 roku.
4. Kancelaria stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne
zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
5. Użytkownicy podają swoje dane osobowe oraz wyrażają zgodę na ich
przetwarzanie w sposób dobrowolny. Podanie danych osobowych nie jest wymogiem
ustawowym ani umownym, lecz jest warunkiem koniecznym do skutecznego przesłania
Formularza do Kancelarii.
6. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych podanych przez Użytkownika może być
w dowolnym momencie wycofana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
7. W przypadku osoby, która nie ukończyła 16 roku życia, zgoda na przetwarzanie
danych osobowych musi zostać złożona przez osobę sprawującą nad nią władzę
rodzicielską lub opiekę.
8. Dane osobowe Użytkowników nie będą udostępniane jakimkolwiek odbiorcom
danych w rozumieniu art. 7 pkt 6 UODO oraz art. 4 pkt 9 RODO.
9. Osobie, której dane osobowe dotyczą, przysługują następujące prawa:
a. prawo dostępu do jej danych, zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 UODO oraz art.
15 RODO;
b. prawo sprostowania jej danych, zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 UODO oraz art.
16 RODO;
c. prawo usunięcia jej danych („prawo do bycia zapomnianym”), zgodnie z art. 17
RODO;
d. prawo ograniczenia jej danych, zgodnie z art. 18 RODO;
e. prawo przeniesienia jej danych, zgodnie z art. 20 RODO.
W celu skorzystania z w/w praw, należy skontaktować się z Administratorem pod
adresem lub adresem e-mail, wskazanym w Postanowieniach wstępnych niniejszej
Polityki Prywatności. Użytkownik może również wysłać do Administratora stosowne
żądanie za pośrednictwem Formularza.
10. Użytkownik ma również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego –
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli sądzi, że przetwarzanie jego
danych osobowych narusza RODO.
III. Formularz kontaktowy
1.
Skontaktowanie się z Kancelarią za pośrednictwem Formularza wymaga wskazania
przez Użytkownika następujących danych osobowych:
a) imienia i nazwiska,
b) adresu e-mail.
2. W szczegółowej części Formularza Użytkownik formułuje wiadomość / pytanie do
Kancelarii w sposób możliwie precyzyjny i zwięzły, z zapewnieniem anonimizacji
przekazywanych danych.
3. Wypełnienie Formularza ma na celu przekazanie Kancelarii podstawowych
informacji dotyczących sprawy, w celu uzyskania porady prawnej. Wypełnienie i
przesłanie Formularza jest dobrowolne i niezobowiązujące, w szczególności sam
fakt wypełnienia i przesłania Formularza nie rodzi po stronie Użytkownika ani
Kancelarii żadnych zobowiązań finansowych, lub zobowiązań innego rodzaju.
Warunki uzyskania porady prawnej dotyczącej sprawy ustalane są bezpośrednio z
Kancelarią.
4. Kancelaria przetwarza dane osobowe podane przez Użytkowników wyłącznie w
celu skontaktowania się z Użytkownikiem w opisanej sprawie, po uzyskaniu
uprzedniej zgody Użytkownika.
5. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1
UODO / art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. w związku z udzieleniem przez Użytkownika
zgody na takie przetwarzanie.
6. Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane do czasu ustania celu ich
przetwarzania lub do czasu wycofania zgody przez Użytkownika.
IV. Pliki cookies
1. W
Serwisie wykorzystuje się mechanizm plików cookies / ciasteczek (zwanych dalej:
Cookies).
2. Cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w elektronicznym
urządzeniu końcowym (zwanym dalej: Urządzeniem) Użytkownika
Serwisu.
3. Pliki Cookies zawierają, w szczególności, adres IP przypisany do komputera
Użytkownika lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwę domeny, rodzaj
przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
4. Stosowane przez Administratora pliki Cookies są bezpieczne dla Urządzenia
Użytkownika. Pliki te pozwalają dostosować Serwis indywidualnie do wymagań
Użytkownika. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do
Urządzeń Użytkowników wirusów lub innego niewłaściwego oprogramowania.
5. Administrator wykorzystuje następujące typy plików Cookies:
a. Cookies wewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia
Użytkownika przez system teleinformatyczny Serwisu;
b. Cookies zewnętrzne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia
Użytkownika przez systemy teleinformatyczne serwisów internetowych partnerów,
usługodawców lub usługobiorców Administratora (zwanych dalej: „Serwisami zewnętrznymi„);
c. Cookies sesyjne – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika
przez Serwis lub Serwisy zewnętrzne podczas jednej sesji danego Urządzenia. Po
zakończeniu sesji pliki są usuwane z Urządzenia Użytkownika;
d. Cookies trwałe – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika
przez Serwis lub Serwisy zewnętrzne do momentu ich ręcznego usunięcia. Pliki
nie są usuwane automatycznie po zakończeniu sesji Urządzenia chyba że
konfiguracja Urządzenia Użytkownika jest ustawiona na tryb usuwanie plików
Cookies po zakończeniu sesji Urządzenia.
7. Administrator współpracuje z następującymi Serwisami zewnętrznymi, które
mogą zamieszczać pliki Cookies na Urządzeniach Użytkownika:
a. Google Analytics,
b. Twitter,
c. LinkedIn,
d. Facebook.
8. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo plików Cookies pochodzących
z Serwisów zewnętrznych.
9. Administrator ma prawo wykorzystania plików Cookies w następujących celach:
a. Usprawnienie i ułatwienie dostępu do Serwisu – Administrator może
przechowywać w plikach Cookies informacje o preferencjach i ustawieniach
Użytkownika dotyczących Serwisu, aby usprawnić, polepszyć i przyśpieszyć
świadczenie usług w ramach Serwisu;
b. Dane statystyczne – Administrator oraz Serwisy zewnętrzne wykorzystują pliki
Cookies do zbierania i przetwarzania danych statystycznych dotyczących Serwisu,
takich jak np. statystyki odwiedzin, statystyki Urządzeń Użytkowników czy
statystyki zachowań Użytkowników. Dane te zbierane są w celu analizy i
ulepszania Serwisu.
10. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu do plików Cookies
na swoim Urządzeniu. Zmiany ustawień, o których mowa powyżej, Użytkownik może
dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
11. Ograniczenie stosowania plików Cookies może wpłynąć na niektóre
funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.
12. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z funkcji
dostępnych w przeglądarce internetowej, której używa.
V. Zmiany w polityce prywatności
1.
Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności w
każdym czasie.
2. Zmiany wchodzą w życie z chwilą opublikowania ich w Serwisie.